2011. május 4., szerda

Született tehetség

A genetika felől nézvést nem is értem, mit panaszkodok én itt az apró kerti sikertelenségeimre.

Múlt héten a Birtokon töltött pár napot anyukám, akiről mindig is tudtam, hogy botanikailag kisebb-nagyobb kihívásokkal küzd, mégis szíven ütött picit, mikor hátrament a kertbe, és igazi lelkesedéssel agyondicsérgette a gyönyörű gyepet. Traktoros Bandinak, aki személyesen vetette el ott a búzát, ezt nem is mertük elárulni.
Aztán megérkezett a héten apukám, aki először jót röhögött exneje búza/fű sztoriján, majd ma kutyaséta közben kiválasztott magának egy szimpatikusnak látszó szomszéd földdarabot, szakértő szemmel vizslatta egy darabig a zsendülő vetést, végül meggyőző hangon ítéletet hirdetett: ez is valami növény.
Akárhogy forgatom, még az Occam borotvája elv alapján is az a lehetőség tűnik a legvalószínűbbnek, hogy elcserélt gyerek vagyok.

11 megjegyzés:

Andicsek írta...

ez az írás is tetszett!!!:) nagyon

csakBea írta...

Bruhahaaaa :)Mint az öreg székely, amikor rákot látott: Ez valami, és megyen valahová :)

Alexandra írta...

Mindig olyan jókat mosolygok a történeteiden :)

Névtelen írta...

Együttérzek. Csak nálunk fordítva van.
Szüleim agrármérnökök, apukám csukott szemmel megmondja, 30 km távolságból, hogy az adott szántón milyen növény van vetve. Ebből következik, hogy én meg nem. És a többit meg ugye tudjuk... Nem titkolom... :D

csakBea írta...

Én még mindig röhögök :)))

ingyom bingyom írta...

Szerintem meg önbizalmad erősítvén háttérbe vonulnak, és nem akarnak többet mutatni a tudásukból, mint amit te elértél, mert büszkék rád!

Piszke a Birtokról írta...

Örülök, hogy másoknak is vidám perceket okoztam ezzel, köszönöm apukámnak, anyukámnak... :)

Anikó írta...

Hát, igen, elég hülye érzés. Nálunk legalább a szülők 50%-a hadra fogható. Igaz, minden egyes nyaralás rettegés, ha anya vigyáz a kertre :) Pedig mindig leírom... Mostanában inkább télen utazunk.
De úgy látom, sztenderd probléma a gyep vs. vetés is, mert leánygyermekünk hasonlóan a kedves mamához egyszerűen szép zöld mezőnek titulálta a frissen kelő búzát. Mondjuk én erre kissé rosszabbul reagáltam, mert tájékoztattam, hogy addig ütöm a fejét egy növényhatározóval, amíg legalább a környékben és a kertünkben található egyedeket felismeri... Anyukád esetén nem biztos, hogy ez a legjobb opció :)

Mézeskalács írta...

:))))))))))

Andicsek írta...

A Sz.újfalui kérdésedre válaszolva: a napokban jártunk arrafelé. Tudod mi 8 éve csak hogy ideköltöztünk, de nem mélyedtem bel az egyik oldali illetve a "másik" oldali társasági életbe. Nagyjából csak az iskolába járó gyerekek szüleit ismerem. A nevét ugyan mondták az illetőnek, akié a terület, de hogy ő a régi tulaj vagy új, hát azt nem tudom, most úgynéz ki a terület, hogy a fű lekaszálva, ház rendberakva, bekerítve, rendezett. de bezárva. annyit hallottam, hogy május1.-én akart az illető "ellenmajálist" tartani de rá.... khmkhm, mert a majális az idén ápr30.-án lett megtartva. hát nagyjából ennyit tudok. majd ha megyünk a révbüfébe halat enni, majd kifaggatom a gazdaasszonyt, mit tud, bár úgy gondolom, hogy ellenfelek, mert ugye ott is szokott leni büfé nyáron , és aki oda jár az nem jár emide. szóval kicsi falu ez de széthúzás van az összetartozás helyett. nem akarok én senkit se lenézni se bántani se semmi roszat mondani, de alapsában véve ugye sváb falu. és tudvalevő dolog, hogy a "gyüttmaradtakat" finoman szólva nem csípik. bár mostanában már nem néznek ferde szemmel. bocs, hogy sokat írtam. A.

Piszke a Birtokról írta...

@Andicsek: köszi, köszi a sokat, érdekelnek a kérdezett házon kívül mindenhonnan a "falus" és "gyüttmaradtas" tapasztalatok is