2007. január 31., szerda

Ősparaszt

Avagy vissza a gyökerekhez.

Merthogy azzal még nem is dicsekedtem, hogy a városokban töltött évek ellenére mennyire őstehetség ösztönös természetgyermek vagyok. Nem az ehető és nem ehető bogyókra gondolok most, ahhoz még kell egy kevés empirikus tapasztalat, hanem a Holdra, ami miatt eléggé nem mindegy, mit mikor csinál az ember, főleg ha földtúrásról van szó. Szóval ültetgettem, ásogattam, rendezgettem már eddig is ezt-azt, de valahogy folyton úgy jött ki a lépés, hogy csak utólag néztem meg, mit mond a Holdnaptár. Aztán mindig bebizonyosodott, hogy hasraütésszerűen mindent pont jó időben csináltam, volt olyan is, hogy mit sem tudva a valós helyzetről, percre kivártam mikor fordul egyik jegyből a másikba a Hold, ami az adott aktushoz épp kedvező volt. Fejből és tudományosan még mindig nem tudom, legfeljebb nagy vonalakban, hogy mit mikor hogyan kéne, mi mit segít vagy gátol, és általában azt se tudom, hogy most épp az Izzadt Mókus kvadrátban áll-e a Satnya Nutriával, de tudattalanul is működik. Úgyhogy nem is tudom, szabad-e ennél tudatosabbnak lenni, vagy jó-e ez így. Egyébként meg igazán nem is dicsekedni akartam, csak reklámozni a linkelt oldalt, mert hasznos. Viszont azon komolyan elgondolkodtam, hogy ha az asztrológiát nem is, a csillagokat azért rendesen meg kéne ismernem, végülis olyan sok pislog belőlük a birtok fölött, én meg egyikre se tudok okosan rámutatni, hogy na az ott a Betelgeuse vagy Berenice Haja (bár a dolog természeténél fogva nyugodtan mutogathatnék, és aztán lehülyézhetném azt, aki a magyarázatom ellenére se tudja még, hogy melyikre is mutattam, de én ilyet csak akkor szoktam, ha nagyon szivatós kedvemben vagyok, és van körülöttem olyan ember, aki vesztére komolyan veszi, amit mondok). Ahogy embert ismerem, egyszer úgyis biztos lesz csillagászati távcsövünk is, addig viszont mindenképp beszerzek valami csillagtérképet, nem maradhatok tök hülye.

Nincsenek megjegyzések: