2012. február 14., kedd

Téli mese

Múlt héten nem vitték el a szemetet, mert a kukások nem látták a fehér szemeteszsákot a hóban.

Igen, hó az még mindig van bőven, de élvezzük. Helyesbítek: Főkutya és én nagyon élvezzük, ember inkább csak akkor élvezi, amikor nem kell lapátolnia, a cica pedig kifejezetten morcos a sok fehérre. Nem elég, hogy hideg meg nedves, ilyen mennyiségben áthatolhatatlan akadály is. Mert kifelé, csajozásba indulva megtalálja az utat a pajtán keresztül, de hazafelé, mikor már fáradt, éhes és fázik is, ez az itiner teljesen kimegy a fejéből, a nagykapu alatt pedig nem tud átbújni a szokott módon, mert ott a hótorlasz. Így hát mostanában már nem az ajtó előtt, hanem a kapuban vernyákol szívet és fület tépő hangon, bebocsáttatást sürgetve. Na ja, mifelénk klasszikus téli extrém sport a macskamentés hófalakon és jégjárdákon át. A „mentés másként” opció egyelőre nem elérhető.

A továbbiakban pedig pár kép, újak és elfeledett-előkerültek.

SzembeGyuri ezt úgy hívja: Ho-Si-Minh-ösvény

Ezt a mesehangulatot bámulhatom egész nap, nehéz az élet :)

Főkutya is érzi, hogy a szokásos rejtőszíne most nem működik

A zöldek növényfeletti erővel keresztülnőttek a hósipkán

Régi olvasóknak feltűnhet, hogy ez a kerék tapodtad se mozdult innen nyár óta

Megtaláltam az ősszel félretett, hangyák által dezájnolt fadarabot

Jégvirág, de a borvirág is hasonló: SzembeGyuri a napokban a pincénél csak percekre hagyta felügyelet nélkül a fröccsét, és jéghártya nőtt a pohárba

16 megjegyzés:

Messzenéző Minyon írta...

De miért pont Ho Shi Minh???

Piszke a Birtokról írta...

@MM: kb pont annyira tartja biztonságosnak :) (http://hu.wikipedia.org/wiki/Ho_Si_Minh-%C3%B6sv%C3%A9ny)

Névtelen írta...

Ma is tanultam újat. :)
Cs

Nils Holgersonné írta...

Menő, menő, itt bezzeg csak a kipufogógázfestette fekete dombocskák vannak az út szélén. Na jó, a park fehér,csak arra ritkábban járok. Falura kell költözni, egyre jobban tudom én.

Alexandra írta...

Nagyon szép a táj, amit bámulsz :)

Névtelen írta...

Együttérzésem az Embernek! Laci

Piszke a Birtokról írta...

@Laci, köszi, átadtam :) Nem lenne ám olyan borzasztó meló, csak nekünk még mindig nincs hólapátunk (bezzeg SzembeGyuriéké csodaszép, Trabantkasztniból készült pár éve :D)

Névtelen írta...

Éppen a trabant kasznik szétszóródott darabjainak szelektiv fikszirozását akartam javasolni! Vesszőseprűhöz azért van alapanyag?
Nálatok biztos nem kell "tisztára nyalni" az utat! Laci

Piszke a Birtokról írta...

@Laci: nálunk "elvárás", hogy a ház előtt a járda le legyen takarítva - csak értelme nincs sok, mert mindenki az úttesten sétál :D

csakBea írta...

Hú, gyerekkorom óta nem láttam ilyen szép jégcsapot! Sőt csúnyát sem. Béna városi vagyok :(

Messzenéző Minyon írta...

Köszi Ho Shi Minh-ért!
Nálunk is Trabant-ajtóból van a hólapát. Nagyon praktikus, de a családban csak egy ember tudja havastul megmozdítani és szerencsére az nem én vagyok.

Névtelen írta...

És a "halloween" háznál ki takaritja a havat? Vagy már régen az önkormányzaté, mert annyi birságot szabtak ki rá?

Borsmenta írta...

Én szeretem a havat, és nagyon szépek a képek. Nem is értem más miért nem szereti. Szép fehér és lehet bele angyalt feküdni. Nálunk már nincs, viszont szétfagyott a vízóra. De legalább fúj a szél mint állat :)

Piszke a Birtokról írta...

@csakBea: városban is akadnak, bár kétségtelen, hogy ennyire gyönyörűek nem lehetnek ;)
@MM: "használt Trabantajtó jó gazdája lennék" jeligére ajánlatokat a kiadóba várok :) de tényleg, tulképp már nincs is pofám "igazi" hólapátot venni :)
@Haloween-ház: van annak tulaja, mint kiderült, csak nekik az a ház leginkább terhes örökség... az átmenetileg vagy állandóan gazdátlan házak előtt az önkorm. munkások lapátolnak (a britán szomszéd előtt meg ember vagy SzembeGyuri)
@Borsmenta: ma egész nap vártuk a szélviharos-hóförgeteges Armageddont, de szerencsére itt semmi. Pár kilométerre tőlünk viszont komoly hótorlaszok...

Névtelen írta...

Apa nem hajlandó havat lapátolni. Nézete: szedje össze aki szétszórta...
Szücsi

Piszke a Birtokról írta...

@Szücsi: én is azt szoktam mondani, hogy kár türelmetlenkedni, el fog az olvadni... (na jó, azért a jégcsapokat ma levertem a verandatetőről, mert az olvadásban gyilkos fegyverként kezdtek viselkedni)