2017. június 7., szerda

Felhőgyár

Avagy keféljünk vattacukrot.

A gyapjas kísérletezésem minden eddiginél előrehaladottabb. Kipróbáltam például, mert saját magam kellett megtapasztaljam, hogy mi történik, ha a többé-kevésbé már előmosott fürtöket egy párnacihában mosógépbe teszem. Elárulom: bazi nagy filclabdák történnek, úgyhogy ez a módszer csak akkor érdekes, ha kifejezetten ez a cél.

  Tömör viharfelhő

A következő gyapjúval (ami nem azért lett fehérebb, mert jobban kimostam) ugyanúgy indult a menet, mint korábban: ultrás víz, áztat-nyomkod, kiönt, új ultrás víz, áztat-nyomkod, mondjuk közel nem voltam olyan szépen öltözve a művelethez, mint a selyemblúzos Mrs. Morrison a hetvenes években Donegalban, de a lavórom nagyjából hasonló. A végére véletlenszerűen besikeredett egy hosszú záporos öblítés is, az esővíz biztos nem tett neki rosszat.

  Esős felhő

Száraz felhő

Száradás után elővettem az évek óta türelmesen és párban váró drótos kutyavakarót, amit direkt gyapjúhoz vettem valaha. A göndör tincseket legszívesebben megtartanám, ahogy vannak, de most a teszt kedvéért beáldoztam azokat is.

Kefélés közben

 Aztán majd szép lassan készülnek a további felhők is.

  Lazított vattacukor

12 megjegyzés:

zsemolino írta...

A jégszőke fürtök ellenállhatatlanok. Egyébként találtam valamit, ami megmenthetett volna a szégyenkezéstől, hogy miért nem selyemblúzban álltál neki rackabundát mosni: http://cawoolgrowers.org/education/wool_pdf/Wool%20and%20Fiber/Washing%20Wool.pdf

Piszke a Birtokról írta...

@zsemolino: hát affene se tudja, ha ennyit kel őrizgetni a mosógépet, maradok inkább a kézi megoldásnál (hovatovább elöltöltős mosógépben nehezen megvalósítható az előbb feltöltöm vízzel, majd oldom a mosószert MAJD beteszem a gyapjat :D)

zsemolino írta...

igazából én a seprűnél gondolkodtam el, asszem egy régi keverőtárcsás mosógéppel lehetne csak kivitelezni. persze, nem meglepő, hogy éppen Amerikában vetették be a technikát erre a meglehetősen mocskos munkára...de érdekes dolgok vannak még az oktatási szekcióban, fonás egy krumpli segítségével, ha rokka nem lenne:-)

konyvesszilvi írta...

ÉS meg lehet kérdezni, hogy mi lesz a gyapjúból? Kiváncsi vagyok Birkás Tánti ujabb titkára :D

konyvesszilvi írta...

ui: régi keverőtárcsással megtudlak dobni ingyen és bérmentve ha aktuálissá válna, abba azt dobsz és akkor amikor akarod és addig ázik benne a cucc amig te akarod :D

Dominika írta...

No offense, de olyan szőrszálhasogató lettél mostanában...

Piszke a Birtokról írta...

@Dominika: valahogy az az érzésem, nem használják ki mostanában a munkahelyeden a full potenciálodat ;) :D.
@szk: a projekt attól függ, meg tudom-e tanítani embert is nemezelni, vagy csak magam szöszködök majd vele

Névtelen írta...

Köszönjük a képeket!
Üdv:Flora

zsemolino írta...

Nem csinálsz ilyen hajókötélfonalat? https://www.facebook.com/sonhoehdesejo/photos/pcb.1951080945163343/1951080851830019/?type=3&theater

zsemolino írta...

Na még egy kis kavicsszőnyeg: https://www.facebook.com/thisisinsiderdesign/videos/475114732830161/

Piszke a Birtokról írta...

@zsemolino: tuti van vmi a levegoben, baratnom epp ma reggel kerdezte, hogy allok a projekttel :D (sehogy, egyelore)

zsemolino írta...

Biztos napkitörés...vagy csak az eső teszi.