2012. május 14., hétfő

Rakott krumpli

Nem kell aggódni, nem leszek gasztroblog.

Az úgy indult, hogy kitaláltam mára a rakott krumplit, és embert átküldtem Szembéékhez tojásért. Jön vissza, hogy SzembeJulinak is megtetszett az ötlet, de mire munkából hazaér, már mindig késő nekiállni, mi lenne, ha dupla adagot csinálnék? Mondom, semmi gond, a dupla adag nem dupla meló, szóltam a británnak is, hogy halassza holnapra az indiai lencselevest, 4 körül kaja.
Megfőztem a krumplit, a tojást, előszedtem a két tálat, de a főtt tojások egyike szaglott. Hogy fel ne bomoljon a kényes tojás-krumpli-kolbász-egyensúly, inkább az utolsó két tojást is odatettem főzni. A tökéletes tojásmennyiséggel felszerelkezve aztán kábé félútig jutottam a rakásban, amikor nagyon gyanús kezdett lenni, hogy ennyi krumpli biz mégsem lesz elég. Közelített közben a határidő is, éhes hordák meg ritkán türelmesek, de más megoldás híján bátran feltettem még három krumplit főni. Kis idő múlva a hangok hiányára figyeltem fel, meg a moccanatlan vízfelszínre.
Igen, kifogyott a gáz. Addigra viszont már úgyis majdnem teljesen megfőtt a második adag krumpli, gondoltam sebaj, a maradék munkát majd elvégzi a sütő. Be is pakoltam hát, mint aki jól végezte dolgát, és akkor elment az áram. Ennyit arról, hogy ez a világ legegyszerűbb kajája.
Igazán szép lett volna a sztorit azzal megkoronázni, hogy a végén oda is égetem az egészet, de az már tényleg nem lett volna hihető, másrészt meg ne akarjátok megtudni, milyenek a körülöttem élő férfiak, amikor éhesek. Viszont ha már témánál vagyunk, akkor megmutatom a krumpliföldünk jelenlegi állapotát.
Előtérben lilahagyma, krumpli jobbra meg hátul, mögötte lucernacsík, majd kukoricás
Szalmakrumpli... bocs. Viszont aki még nem nézte meg Ruth nénit, az sürgősen tegye meg.

11 megjegyzés:

Juhmeli írta...

Köszi a videót, nagyon tetszett. Jó lenne legalább egy kicsit ilyen szabadon élni. Hogy ne szidjam meg a gyerekeket és ne sokat törődjek az emberek elvárásaival. De meztelenül nem fogok a kertbe menni, még úgy sem, hogy nincs mellette autóút.:)
A mulcs jó dolog, imádja a lótetű.:(
Nekem az ilyen kajakészítési katasztrófáknál cafatokban lógnak az idegeim. Gondolom inkább utóbb, mint előbb, de jól lakott a "horda".

Névtelen írta...

Szalmakrumli ez is: http://muveltkert.blogspot.com/2011/11/burgonya.html
A kukorica a TraktorosBandi fenhatósága alatt van?
Laci

Piszke a Birtokról írta...

@Juhmeli: Laci küldte a videót múltkor kommentben, de gondoltam többen nézik meg, ha kiteszem, komoly karakter :) A hordák nem maradtak éhen, én meg ilyenkor annyira röhögök magamon, hogy nincs időm síkidegnek lenni ;)
@Laci: igen, 2 év búza után most kukoricára váltott, mi meg apránként foglaljuk vissza tőle a területet:)Került vadcseresznye meg dió meg barack a lucerna/kukorica határára, a többin meg hadd garázdálkodjon Bandi, jól csinálja. A linkhez: nálunk kontrollcsoport nincs, a dolgok fokmérője az, hogy mindenki egyöntetűen állítja a faluban, hogy ezen a földön itt hátul még senkinek se volt jó krumplija (mármint a ház előző tulajainak ott nem sikerült, nekik állítólag nekik az utcai udvarban volt mindig nagyon szép a veteményesük). Egyébként ez vegyes, mert hagyományosan, bakháttal indult, egyszer betöltve, és utána lett rászalmázva.

Gandalf írta...

Végignéztük. Észbontó.

Névtelen írta...

Gandalf! A következő: http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=xGf4C84T1uM
Laci

tms írta...

szembekrumpli :D

Piszke a Birtokról írta...

@tms: csak a történelmi hűség kedvéért: Szembetojás ;)

Gandalf írta...

Laci! http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=xGf4C84T1uM Ezeket a dolgokat nagyon meg kell emészteni! És asszem nem árt komolyan venni valamelyest...

Nils Holgersonné írta...

Ruth néni jófej, és menő, ahogy kertészkedik, de nekem a kezem viszketne, hogy összegereblyézzek nála, gyanús nekem ez a meztelenkedés valamint nem bírom a nem egyenes veteményes sorokat és azt se, ha nem mondhatom meg másoknak, hogy mit csináljanak. Asszem, nem lettünk volna jó barátnők. Pedig egyébként szimpatikus.

Alexandra írta...

Nagyon jó volt a videó, köszi :)

Egérke írta...

Szia Piszke, már rég akartam kérdezni, hogy így pár év távlatából hogy látod, bevált ez a szalmázás? Érdemes így csinálni, vagy a hagyományos parasztwellness a jobb? Úgy egyébként megmutathatnád mostanában is a kertet ha akad időd :)