2017. július 28., péntek

Ganyehygge

Nyugati zen, hungaroskandináv nyelvészet, meg istálló. 

Erőst feljövőben van mostanság ez a hygge-hype*, ami azért jó, mert egyrészt sem kiejteni, se lefordítani nem képes senki, de az életérzés nagyon átjön a Pinterest-boardokból és Insta fotókból, amiknek ha hinni lehet, a hygge elmaradhatatlan kellékei a vastag zokni, a gyertyák, a tompított fények, jó esetben kandalló/tábortűz, meleg puha pokróc, könyv, gőzölgő bögre, opcionális kiegészítésként a mosolygó és nagyon hygge barátok/családtagok, már persze ha a szociábilisabb hyggézőkről van szó.

 *”Bármely meghitt pillanatra használható” 

Na most nincs nekem ezzel semmi bajom, hacsak az nem, mint a kolostorokba vonult rohadt nyugodt szerzetesekkel – egy kolostorban bárki könnyedén tud rohadt nyugodt lenni, ahogy forró teával, könyvvel és kandalló által melegített gyapjúzokis lábbal bárki tud hyggézni, én például egész teleket végighyggéztem már, csak a szót nem ismertem hozzá korábban.

Ma indokolatlanul hosszú idő után sor került az egyik istálló kiganézására, ami egyes vidékeken ugyebár ganyé, és mivel cyberparaszt vagyok, ganézás közben is tudok chatelni, de oldschool is vagyok, tehát szigorúan ékezetek nélkül nyomom, telefonról pedig nem is kicsit diszgráfiásan, így amikor a higgadtság meg a ganyé bitjei összeakadtak, megszületett a legszebb vadonatúj szó: a ganyehygge (bár Hobbikertész Higg Art – a higgadtság művészete c. kitalálmánya is közelíti ezt a feelinget, és az kiejthető).

A ganyehygge leírva is gyönyörű, de a jelentését még jobban szeretem. Hogy a lucernaszénával keveredő bariszart vasvillázva is mélységes béke, nyugalom és elégedettség tölt el, közben még az alacsony pulzusú zsírégető kardioedzés is optimális tartományban van (gondolom én, az elvetemült fitneszkarórás ismerőseim szoktak ilyesmiket mondogatni), és valahogy gyapjúzokni meg teamécses nélkül is simán meghitt vagyok, és perverz módon a következő napra várható izomláz előjeleit is élvezem – na ez a ganyehygge.

Van azért a Birtokon verandahygge is bőven, csak ahhoz a poszthoz még nem volt időm-erőm összeszedni az igazán ütős hatás érdekében fontos előtte-utána fotókat. És igen, még a konyhával is
adós vagyok.

  vhygge

17 megjegyzés:

konyvesszilvi írta...

Juhéé végre itten. Piszke kommbekkk


A Verandahyggén fekvő férfinak látszó kiegészítőnek van licitára vagy az Embered? :D

( köszi az irást made my day :D , a kutyáról sen irsz már régen :D )

Névtelen írta...

Nagyon jó megközelítés, köszönöm!
Ez a hyggadtság, gondolom, opcionálisan beépített funkció, magyarán veleszületett hajlam (már akinél, ugye), vektoros ábrázolással a belvilágból a külvilág felé mutató nyíl, kivetülése imígyen az élet bármely területén tetten érhető, egy öreg barátomnál pl. meditatív mosogatásban nyilvánult meg. Nálam az egyik legszebb velejárója, hogy tökéletesen felszámolja az objektív időt. Persze, bizonyos külső körülmények, úgymint fonal és tű (hyggehorg), szunyókáló macska, ciripelő tücsök, dörmögő örvös galamb stb. jelentősen felerősítik, de tudok olyanokról is, akik hajlam híján ilyesmitől csak halálra unják magukat.
A Birtokot azonban hygge lengi be, és ez a fő! :)
Juli

Piszke a Birtokról írta...

@Juli: ahogy a zenrôl, úgy a hyggérôl is vannak 'tankönyvek'(a 'how to' után már várom a 'hygge for dummies' kiadást is), és biztos lesznek hyggeboltok a külsôségekhez (vö. boszorkánybolt és amulettbolt), de lehet, hogy gyorstalpaló hygge-kurzusokat is indítanak, csak elôtte egy két órás ingyenes elôadáson kipróbálhatod, hogy neked való-e vagy halálra untat :D a mélypont az online hyggetárskeresô lesz. De a hyggehorgra születni kell ;)

konyvesszilvi írta...

@Piszke nem ugy volt hogy én lehetek csak a ( barilotto után szabadon ) házi urákulum, most minden kapucnis pulcsit át kell nyomatnom "hygge házi urákulum " vagy " házi hyggeboszorkára" hmmm.....
Hyggehorgban mi is a nagy szám? :P

Dominika írta...

Genya dolog ez a higgiénia, nagyon kell vigyázni istállózás közben, mer' a végén még a darts táblában végzi a vasvilla, és akkor lesz találat bőven.

@Juli, a birtokot szerintem jelenleg nem a hygge lengi be, most, hogy Piszke megmozgatta a barimurit. :D

A veranda persze csodás.

Névtelen írta...

Nekem is eléggé meleg hyggetragya keveredve hyggehiszti hyggenelegyenmàrhig-e érzésem volt.:) És Piszke sajàt maga szüri még mindig a kommentelöket.
Amugy engem is érdekelne a hevereszö hyggeferfi meg a visszatükrözöö Merci? Vagy ( xy tipusu jarmu is ) kar h nincs verandabejaras :(
Üdv :Flora

zsemolino írta...

Meglepően hygge a veranda, először plazmatévének néztem az ablakban visszatükröződő járgány(oka)t, aztán felvettem a szemüvegem... szeretnék ilyen rendet a külső régiókban, de nálunk egyelőre bútorraktárként funkcionál az ún. veranda, szóval csak csendben irigykedem

Piszke a Birtokról írta...

@zsemolino: majd nézd meg az elotte-utána képeket... 7 évig volt raktár, szemétdomb, mûhely, meg amit még el tudsz képzelni. Sok türelem ;)

Niki írta...

ááá, ez az írás betyár jó lett! szakadok a röhögéstől...😂😂 még! még!

Névtelen írta...

;) Jó lett ez a poszt (IS).

aarkus írta...

Szerintem kimegyek a gangra és bedugom a kezem valamelyik s-es méretű virágcserepembe, hátha ad egy kis instant ganyehygge élményt. A veranda klassz!

konyvesszilvi írta...

kapunk még posztot a nyáron..lassan szeptember...

Sopeka írta...

Július 28???? Kissé avittas bejegyzés. Kérünk egy frissítést!

Piszke a Birtokról írta...

@Zita: dagonyázunk a hyggében (i wish), hamarosan ;)

konyvesszilvi írta...

@Piszke de jo lenne...

Sopeka írta...

Úgy legyen! Tényleg jó olvasni Téged Piszke :)

Bodzás Vendégház írta...

Dőlök a röhögéstől, de jó, hogy átkattintottam hozzád:))Ezt az idióta hygge kérdést nem is lehetett volna ennél jobban kifigurázni:)) (Mármint nem a hygge idióta, hanem amit belőle csinálnak)