2006. július 16., vasárnap

Hátsó szándék nélkül

Persze én vagyok ám az oka mindennek.

Elismerem, van néhány idegesítő hobbim. Mármint nem engem idegesítenek, értelemszerűen. De az egyik ilyen hobbim miatt lett például a Birtok is. Mert én szeretek megcáfolni ésvagy bizonyítani állításokat (kedvemtől és érdekeltségemtől függően bármelyikre képes vagyok, egyazon állítás esetében), és ez az egyik legkevésbé idegesítő hobbim. Szerintem. Úgy volt, hogy valahol megjelent egy cikk, miszerint kétmillió környékén is lehet birtokokat venni az országban itt-ott, és ezt az én emberem minden hátsó szándék nélkül elküldte nekem, én meg másnap a reggeli kávé mellett csak úgy fél szemmel, minden hátsó szándék nélkül belenézegettem apróhirdetésekbe. Pár perc kutatómunka után közöltem a még félig alvó emberrel, hogy 'tényleg igaz, itt van például ez', és soroltam azt a néhány paramétert, amit láttam. Tényleg semmi hátsó szándékom nem volt vele. Tehetek én róla, hogy az emberemnek meg a még közelebbi utánajárás az egyik hobbija, és tíz percen belül telefont ragadott, műholdfelvételeken beazonosította a helyszínt, és meg is beszélt egy találkozót? Ugye hogy nem. És mivel nem akartunk ám igazán ilyesmit venni, ha nem tetszett volna a Birtok, biztos nem keresgéltem volna további apróhirdetéseket. Szinte biztos. De hát tetszett, mert az úgy van, hogy mi a lehetetlen küldetésekre bukunk, különben semmi kihívás, és a koszos és sötét és rogyadozó tetejű istállóban már mindketten tudtuk, hogy ennél jobb hely sehol nem lehetne a tökéletes hálóteremnek, meg volt kemence is, meg jászlak, meg igazi budi a kertben, meg kerekes kút vízzel, meg szúette teknők. Az annyira nem volt izgalmas, hogy áll ott egy vályogház is, tulajdonképp teljesen jó állapotban. A reménybeli eladó meg elég értetlen fejjel nézte, hogy a ház csodálása helyett inkább a gazdasági épületekben örülünk a pókhálóknak. De nem mert szólni, biztos nem akarta megbántani a hülye pestieket, akik esetleg nem ismernek fel egy istállót. Pedig szerintem ezen a fotón is simán látszik, hogy ideális lakótér lesz:
Származási hely: Birtokos eset

Nincsenek megjegyzések: