2012. június 25., hétfő

Csőrre töltve 2.

Spontán manifesztálódott a verandámon Gerald Durrell gyerekkora.

A malackás-traktortüzes napot követő hajnalon még csak virágokat bambultam a kelő nap fényében.
Ilyen szín eddig nem volt
Ahogy a képen is látható, a tülekedve növekvő hajnalkák rohantukban összekuszálták a párhuzamosokat.
A humán mérce 185 centi magas
Felslattyogtam a veteménybe is, megállapítottam, hogy le kéne fújni rézgáliccal a krumplibokrokat.
A két nyári ciprus nekünk kifejezetten tetszik a konyhakert közepén
Késő délelőttig egész nyugodtan telt az idő, kivéve, hogy az egyébként is félszemű cica a négy lábából háromra csúnyán sántított, viszont a kézrátételes gyógyításban eleinte nem volt partner, és ez aggasztott (közben random időközönként belga jobbról el, belga balról el, belga jobbról újra, belga biciklivel balra el, mintha egy kemping recepcióján ülnék). És akkor beállított az egyik szomszéd „ezért most biztos meg fogsz ölni” felvezető szöveggel, és abban a pillanatban ébredtem rá, hogy falun milyen könnyen megbélyegzik az embert. A jóember ugyanis talált a földön egy fészket két fiókával, és bár tudta, hogy az első ilyen akciónk nem volt sikeres, úgy gondolta, mégis az a legjobb, ha ide hozza a lelenceket.
A múltkorinál pihésebbek, nyitott szeműek
Mivel nem számítottam rá, hogy ilyen hamar újra megtörténhet, a múltkori tanácsok ellenére továbbra sem figyeltek életmentő madártápként jégropi-lisztkukacok a fagyasztóban, tehát improvizáltunk Esőisten apámmal. Bevillant, hogy kukac a biomeggyből nyerhető, de a negyed órás szemöldökcsipeszes kitessékelés nyomán felgyűlt kupac kukacot a zilált és ritkás hajzatú, aszott öregurakra hasonlító csibék fél perc alatt be is tolták.
A típus kérdéses
A vitaminbevitel érdekében a meggyből is kaptak, ezt is szerették, de proteinnel még mindig nem álltunk jól, csirkemájat meg mégse adhatok nekik, az durva kannibalizmus. És ekkor eszembe jutott, mekkora mázli, hogy reggel nem rezeltettem be a krumplibogarakat, tehát gyűjtés indult. Innen kezdve az alap felállás az lett, hogy a nagy asztalon előttem a laptop, mögötte kartávolságban madárfészek, kézközelben a fényképezőgép, kicsit messzebb, de könnyen elérhetően a csipesz, egy tál kukaccal megbolondított gyümölcs, meg a krumplibogár-befőtt, amit apukám néha megfűszerez egy-egy frissen lecsapott másmilyen rovarral. Főkutya az asztal alatt fekszik, a lábadozó Kalózmacs az ölemben vagy a közelben, a kertben kisujjkörömnyi békák, a tető alatt fecskék, az istállóba pedig ingajáratban közlekedik a rozsdafarkú mama (még nem tudtam megszámolni, hogy az ő fészkében mennyi a fiók). És persze néha a szomszéd Vodka kutya is átoldalog.
Békafutam
Sajnos az esővel együtt leesett hőmérsékletre az egyik kis szárnyas nagyon rosszul reagált, a másik viszont szerencsére változatlanul aktív: elég csak megkoccantani valamit az asztalon, és automatikusan zsiráfnyak nő ki a fészekből hatalmas szájjal, ami megfelelő zenei aláfestéssel kifejezetten drámai hatású látvány. Meglehetősen frusztrál ám ez a sikertelenség, hogy minden erőfeszítés ellenére sem voltam képes a kicsit életben tartani, de arra még képtelenebb lettem volna, hogy azt mondjam a szomszédnak, vidd vissza a földre, ahol találtad. Szóval a Drukkgyár dolgozói a megmaradt kismadárnak is szoríthatnak.

18 megjegyzés:

Névtelen írta...

Szorítok, hogy sikerüljön, javaslom a melegvizes palackot a popója alá amíg hideg van, és kihasználni a vizes földet, giliszta-ügyben. (Kati voltam, a fészekalja-rigónevelős)

Piszke a Birtokról írta...

@Kati: köszi, ezt a melegvizest kipróbálom. Jobb híján most lámpa-szolárium van, van ugyan egy infra izzónk, de a 150 wattját egyik lámpánk foglalata sem bírja el :(

Borsmenta írta...

Én kerestem egy kicsit, és ezt találtam -
http://www.mme.hu/napi-madarvedelem/madarmentes/fiokat-talaltam.html

Le kell tekerni az etetás-itatás címig, elég hosszú azért nem kopiztam.

Sok szerencsét :)

Borsmenta írta...

Ja, és be is lehet ám takargatni a hideg ellen :)

Piszke a Birtokról írta...

@Borsmenta: be voltak takargatva, de úgy tűnik, ebben az esetben annyi nem volt elég

csakBea írta...

Drukkolás kiterjesztve! :)

Hobbikertész írta...

Oléééé-olé-olé-olééééééé! Hajrá Piszke, hajrá Piszke!
:)

csakBea írta...

Mér' kell rézgáliccal lefújni a krumplikat?

Piszke a Birtokról írta...

@csakBea: mert azt nem bírja a krumplibogárlárvák kicsi gyomra, cserébe alig nevezhetjük vegyszernek, pontos arányokat ember tudja

Alexandra írta...

Sok sikert, szorítok :)
Most pont egy olyan barátunknál vagyunk (családilag), aki árva vadállat-csemetékre vigyáz. Most 3 wallaby bébi van nála, az utolsót két napja szedte össze. A wallaby mamát baleset érte, a picur viszont a zsebében túlélte.
Néha madarakat is kell nevelnie.

Piszke a Birtokról írta...

ma reggelre a másik is elaludt :( Jobb, ha a továbbiakban nem próbálkozom ilyen feladattal, nála aztán végképp fogalmam sincs, mit ronthattam el, kaja, takarás, vitamin, minden volt, és este még teljesen rendben volt.

csakBea írta...

Ó, sajnálom :((

Piszke a Birtokról írta...

@Alexandra: szívesen csinálnék én is ilyesmit, de tudom, hogy minden alkalommal megviselne, ha bármelyik nem éli túl, akármi okból. Lesznek képek a wallaby babákról?

Muskátli Büfé írta...

A általatok közvetített javaslat alapján én hetente permetezem a krumplibokrokat bordói lével, és eddig (most asztal alulról kopog bal kézzel) semmi nem jelent meg.
Köszi - köszi - köszi

Piszke a Birtokról írta...

@Muskátli Büfé: ezt jó tudni :) akkor valószínű nálunk se jelentek volna meg, csak időközben eltört a permetező, múlt héten tudtuk csak pótolni, így volt sok hétnyi idejük a gonoszoknak visszajönni. De mostantól reszkethetnek.

csakBea írta...

Csak bordói lé jó? Amit ahelyett adtak lemosó permetezésre (a neve nem jut eszembe)az nem jó? Poloska ellen? Sárguló levelek ellen?

Borsmenta írta...

Nagyon sajnálom a madárkát :( De mindent megtettél értük. Remélem most egy darabig nem találtok madárfészket elhagyott fiókákkal :((( Olyan szomorú mikor minden erőfeszítés ellenére sem élik túl.

Muskátli Büfé írta...

Bea, én is Piszkétől és Emberétől kaptam az ötletet. Köszönöm is Nekik ezúton is! A gazdaboltban azért vettem gyilkoló permetszerhez is port, de úgy döntöttem, addig nem használom, amíg hat a heti bordói leves permetezés. Eddig működött a dolog! Plusz babot és hagymát ültettem a krumplik mellé, elvileg elűzik egymás ellenségeit. A sárgarépát, fehérrépát kaporral ültettem közöttük hagymával.