2012. június 29., péntek

Rubrum, nigrum, irgum, burgum

Kedves háziasszonyok, ma főleg a ribizli, a logika és a kommunikáció kölcsönhatásáról fogok mesélni.

Ribizlivel csak úgy spontán is elég sok időt el lehet cseszni. A szedés viszonylag gyorsabban megy, mint a kaméleonszürethez hasonlító borsó esetében, de aztán jön a feldolgozás kérdése. Ha kivesszük a képletből a csakis szar viccekben szereplő ribizlihámozást, illetve a szemek egyenkénti becsomagolását, még akkor is rengeteg lehetőség marad. Én az igazi nehezített pályát választottam.
Közben alapfokú cicasebészetből is diplomáztam, már jól van
Szedtem sok vöröset is, feketét is, és úgy terveztem, hogy készül majd egy adag Stendhal-lekvár is, de mindehhez először is külön-külön kell a két árnyalatot felfőzni, aztán szitán átnyomkodni. Mert a finnyás népség ugye nem eszi a magost.
Ribes negrum, piruló testvére a Ribes rubrum
Késő délután, mire már én is úgy néztem ki, mint akin áthajtott egy szártépő, nagy sóhajjal emberre bíztam a súlyos magpüré komposztra szállítmányozását, tragikus hangvételben hozzátéve, hogy mennyivel több lekvár lehetne, ha ezt nem kéne kidobni. Ezen a ponton két percig néztünk farkasszemet, mint a westernhősök a délibábosan remegő levegőjű forróságban, aztán ember torkot köszörült, és halkan megkérdezte, hogy ugyan csak nem miatta passzíroztam át a cuccot? Mert ő szereti magosan, de gondolta, biztos van rá okom, hogy az elmúlt két évben is passzírozással múlattam az időt.
Csak a drámai hangulat fokozásának kedvéért
A családon belüli erőszak kiteljesedését a polgármester telefonhívása akadályozta meg, megígérte ugyanis korábban, hogy majd ha az anyukája fokhagymát fon, akkor átmehetek hozzájuk workshopra. Gyorsan megtanultam hát a kedves asszonytól a rozmaringos fonást meg pár egyéb trükköt,
Kaptam tőle gömbölyű cukkinit is, a fonásról meg van videó
de ezzel elment annyira az idő, hogy a lekvárfőzés mára maradjon, és ugye nem került kidobásra a húsban, héjban és magban is gazdag maradék. Tehát a sima lekvárok elkészítése után (most figyelj, ilyet tuti nem csináltál még) egy kevés átpasszírozott léhez visszatettem egy kevés magot. Érzed a súlyát, ugye? Ezt a mozzanatott többen is nagyon erősnek értékelték, de szerintem még így is logikusabb lépés volt, mint amit ember szerint kellett volna tennem. Ő azt javasolta, szedjek még ribizlit, és az egész szemekhez tegyem hozzá a magos masszát is. Sokára állt csak össze neki, hogy ez magtelítettség szempontjából durva túlkompenzáció. Ellenben ribizli még mindig sok van a britán bokrain, szóval ugyanezt a kört eljátszhatom újra akár fűszeres verziókkal is.

12 megjegyzés:

Eva írta...

:D imádom az írásaidat, meg kellene filmesíteni őket, igencsak el tudom képzelni a jeleneteket..

Mági írta...

Én is imádom az írásaidat, vagyis akkor Téged imádlak....(?) Emlékszem, a "Főkutya a mosogatónál" jeleneten, annyira csillapíthatatlanul röhögtem, hogy összesereglett a családom. Azóta is ha eszembe jut.
Köszönöm:-)

Piszke a Birtokról írta...

@Vica és Muskátli Büfé: valóságshow kizárva, felfokozott hangulatban hajlamos vagyok csúnyán beszélni :) De mondjuk a sitcom szóról nekem elsődlegesen mindig az ugrott be, hogy 'szitkozódós komédia', szóval lehet, hogy új műfajt teremthetnénk :D Stand-upolni elég sokáig tudnék most már folyamatosan az elmúlt évekről.

@mági: örülök, végül is ez volt az újévi kívánságom ;)

Alexandra írta...

Kíváncsian várom a fokhagymás videót, azt én is szeretném megtanulni.

Ha még van a ribizlimagban, -húsban, -héjban gazdag maradékból, csinálj belőle ribizliecetet.
Csak öntsd fel a masszát almaecettel, olyan 1:5 arányban, zárd le és sötét helyen érleld pár hétig.
Az ecetnek szép piros színe lesz és ribizlis aromája. Aztán jó drágán árulhatod, mint különlegesség :)

Piszke a Birtokról írta...

@Alexandra: hűűűű, köszi, még pont időben szóltál, meg is csinálom gyorsan. Videó lesz, de ehhez embert kell körüludvarolnom.

Fernel írta...

Ribizlivel való elbánásra létezik egy eszköz- a paradicsom passzírozó. Az, amit én ismerek, az úgy néz ki, mint egy húsdaráló, amibe belekapaszkodtak elölről, lyukacsos az oldala. A ribizlit akár szárasan is belerakod, szorgalmasan tekered, oldalt kijön a lyukakon a hús, a lé, elöl pedig a héj, a mag, a szár.
Anyám ribizlikocsonyában verhetetlen, ez az ő magtalanítási módszere :D

Tényleg, mióta van fényképezőgéped, azóta többet írsz, hála istennek, jókat derülök az írásaidon.

Piszke a Birtokról írta...

@Fernel: gondoltam már rá, de nincs saját, paradicsomhoz is Szembééktől kértük tavaly kölcsön. Most meg ugye, hogy kiderült, hogy nem is kéne magozni...

Tarhonyakártevő írta...

A kaméleonszüret grafiti mélységeket csillogtat :-)

Piszke a Birtokról írta...

@Tarhonyakártevő: hah, pedig már azt hittem, sikerült ezt a részt kaméleonosan beolvasztani a szövegkörnyezetbe :) (de grafit rajzolhatna kaméleonszüretet tényleg, most van szezonja)

Nilüfer írta...

Szerintem a gömbölyű cukkini sima disznótök, csak még gyermekállapotú, de sebaj, attól még finom:DDDD

Piszke a Birtokról írta...

@Nilüfer: eddig a disznótök létezéséről sem tudtam, úgyhogy így duplán különleges :))

Egérke írta...

Ennyi év után is olyan jóízüt tudok röhögni ezen :d és átérzem a fájdalmadat a férfiúi logika és a főzés vetületében.