2006. szeptember 20., szerda

Távolban egy kerámialap

Mi amolyan távolságtartóan szoktunk költözködéssel meg berendezkedéssel foglalkozni - öt év alatt négy költözés már feljogosít, hogy szokásnak hívjam.

A hagyományos menete a távolságtartásunknak a következő: ember elvonul dolgozni, aztán én is géphez ülök, majd elkezdem bombázni képekkel meg linkekkel, és ezekre sokkal jobb hatékonysággal válaszol, mint mikor live and acoustic próbálok neki mutogatni valamit. Nem értem a dolog pszichológiáját, mert úgy meg nem működik, ha ül tőlem három méterre a laptoppal az ölében, és úgy küldök neki valamit. Az egyébként mindig véletlenszerű és logikus munkasorrendtől független, hogy épp mivel fárasztom. Ma a kerámia főzőlapok kerültek sorra. A mostani lakáshoz járó kerámialaptól tisztességesen be voltam szarva, én addig csak a gázos tűzhelyeket kezeltem profin, meg egyáltalán, a kerámia az nekem már majdnem porcelán, amiről köztudott, hogy nem bír semmi erős igénybevételt (lásd elefánt), szóval nem tudtam elképzelni, hogyan fogom majd levitáltatni a fazekakat a lap fölött, hogy senkinek ne essen bántódása. Ehhez képest gyorsan megszerettem, még úgy is, hogy kényeskedő hülye, aminek külön tisztítószer kell. Nem volt hát kérdés, hogy a Birtokra is ez lesz. Két kikötés volt: relatíve olcsó legyen, és touchscreen kezelőfelülete legyen, mert csak egy munkalapba lesz beépítve, nem sütőbe. Touch Control, na, nem mindegy? Ami egyébként csak újabb félnivaló, hogy a gombok helyett hányszor fogok a forró sütőlapokra tenyerelni, de hagyjuk ezt most. Szóval küldtem embernek megint sok linket, mert szeretem, ha van miből választani, még akkor is, ha már elsőre evidens a választás. Választott is gyorsan egyet, tessék nézni, milyen kis dezájnos a tapogatnivaló része:A rend kedvéért küldtem még egyet, ami kicsi olcsóbb, mire postafordultával jött a vétó: ez nem jó, mert butább is, csúnyább is, és - jön a kulcsmondat - nincs rajta gyerekzár. Szeretném leszögezni, hogy se macskánk, se gyerekünk, és egyik sincs tervbe véve a következő hatvan évben, tehát rajtam kívül nemigen lesz őrizetlenül hagyva veszélyesnek számító élőlény a háztartásban. Gondolom én. De azért kezdek kicsit aggódni.

Nincsenek megjegyzések: