2006. július 27., csütörtök

Financiális oktatóanyag

Nem ugrottam végül kerítést, a még nagyobb kihívás mellett döntöttünk.

Elmentünk a még központibb Földhivatalba a nélkülözhetetlen tudásért. Nagy piros pont nekik. Bruttó háromnegyed óra alatt kiderült a pontos hrsz, megkaptuk a tulajdoni lapot, úgyhogy nagy lendülettel egyből be is zúztunk a bankba, hogy elindítsák a procedúrát. Én lepődtem meg a legjobban, hogy tényleg minden kívánt papírt magunkkal vittünk. Egyébként a megvásárolni kívánt ingatlan a bank számára olyannyira értéktelen, hogy ki se mennek felmérni. Nekik nulla, nekünk Édenkert. Kevésbé patetikusan fogalmazva vettünk egy kurva drága játszóteret magunknak. Hát legózni biztos olcsóbb lett volna.
Jöjjék az első számvetés. Még csak le se szüretelhetem a sárgabarackot, de az eddigi nem történt semmi összesen 353 ezer pénzbe van (előleg, ügyvéd, földhivatal, nullás adóigazolás). A tartozásom ennél csak kicsivel kevesebb, a bankszámlaegyenlegem háromezer forint. Simán üzleti szemléltetőeszköz lehetnék, mint elrettentő példa. De teljesen vicces belegondolni, hogy lesz egy saját Birtokom. Nem vagyok hozzászokva, hogy bármi legyen a nevemen. Kivéve az ékezeteket.

Nincsenek megjegyzések: