2014. április 28., hétfő

Bee's knees

Méhségi felderítés

Felmerült már párszor, tökéletesen elméleti szinten, hogy esetleg majd, a távoli jövőben kell-e nekünk méhlakótelep. Nem olyan bonyolult dolog az, állította minden kibic, elférni meg elférne. Annyira persze sosem érdekelt a téma, hogy utánajárjak, úgyhogy a téma járt utánam. Konkrétan egyik nap arra ébredtem, hogy estére méhvendégeket várok.
Állítólag a méhek jól tudnak méhészkedni, és ha tényleg így volna, felőlem aztán csinálhatnák a mézfürdőt mézpakolással a kert végében, de mint kiderült, a mérhetetlenül összetett intelligenciájuk megakadályozza őket néhány teljesen egyszerű dologban, mondjuk hogy hazataláljanak akkor is, ha néhány méterrel odébb kerül a kaptárjuk. Ez például egyáltalán nem megy nekik, ilyenkor kis időre inkább több kilométerre el kell költöztetni őket, majd utána vissza az új helyre. Mintha Pécsről Sopron érintésével mennék Mohácsra.

Különben ügyesek
Így lett a Birtok méhkemping egy kis időre, és az ittlétük szinte észrevétlen volt. A gazdájuk viszont időnként eljött közben meglátogatni őket minket, én meg kérdeztem hülyeségeket, végül ennyi idősen végre nagyjából megtörtént a felvilágosításom (bár a madarak és méhek sztoriból a madarak kimaradtak).
Egy bizonyos információmennyiség után kezdett nekem gyanús lenni, hogy ami a méhkaptárból kihallatszik, az valójában nem is zümmögés. Az biz a fetrengve röhögésük hangja, miközben hisztérikusan csapkodják a hat térdüket a szárnyaikkal. Mert milyen frankón elhúzták a mézesmadzagot az emberek előtt, akik ufónak öltözve, rengeteg időt elcseszve, jól idomítottan úgy táncolnak, ahogy ők zümmögnek. Pedig hát menne nekik ez a mézköpködés egyedül is, legfeljebb piacra nem járnának vele. A cseppenként kitudódott családi, biológiai és egyéb szerveződésük ismeretében szerintem sárkányt tartani is egyszerűbb, mint méhészkedni, és akkor azt még nem is említettük, hogy mozgatni őket csakis sötétben lehet. Lehetőleg egy matchbox méretű autóba szuszakolva a faházakat.
Tegnap óta úgy gondolom, nem élt még igazán az, aki nem szállított éjfélkor, holdvilágtalan hideg sötétben, derékig érő lejtős-emelkedős-csúszós vizes gazlabirintusban talicskán hatvan kilós méhkaptárokat, térdig beázott cipőben. A két férfiember számára én voltam a fény az éjszakában, vagyis magam mögé világítottam nekik az egyetlen még működő telefonnal, miközben a vaksötétben előre meregetve a szemem próbáltam a legjárhatóbb csapást megtalálni. És ez volt az a pont, mikor szakbarbár emberem mögöttem (fél mázsa haragosan zúgolódó méhet egyensúlyozva a talicskán) lelkes hangon megszólalt: jéééé, ez meg milyen gomba itt?
Mostanra már elég biztosnak tűnik, hogy sose fogok akarni méhészkedni. Még úgy se, hogy megesküdtek rá, az éjszakai talicskás kaptártúra extrém ritkán előforduló kötelezettség.

11 megjegyzés:

Egérke írta...

A munkatársaim megint hülyének néztek ahogy halára röhögöm magam, azt hiszem már csak otthonról olvaslak ezentúl...

Dominika írta...

Ej, de jó Birtok TV adás lett volna ez az éjszakai talicskázós dolog!

csibe írta...

Mintha csak magunkról olvastam volna, minden stimmel, a lejtő is, a talicska is, a csuromvíz is és a töksötét is! :) Csak én nem tudtam volna így leírni... :)

ingyom bingyom írta...

Haláli vagy!
Bírom a türelmedet, mert ehhez az kell, és még utána viccesen le is tudod írni a történteket.
Ja és irigyelem ezt a nagyon vidám hozzáállást amit itt tapasztalok egy jó pár bejegyzés óta.

Mariann voltam!

Hobbikertész írta...

Azt hiszem minden olvasó egy kicsit fetrengve röhögő méhnek érezte magát, miközben elképzelt titeket. :D
A térdig beázott cipőn én még röhögni fogok napokig. :D
Szerintem méhészkedjetek! :D

Mona írta...

Csatlakozom az előttem szóló fetrengve kárörvendően röhögő méhhez :) Méhészkedjetek! Nem tűnik unalmasnak :D

Gandalf írta...

Bármibe fogtok, az beszarás! Már bocs... Nem tudom mit tettem volna a helyedben, amikor Ember feldörmög mögötted, " jéééé, ez meg milyen gomba ittend?"... Nagy valószínűséggel kínomban röhögő görcsöt kaptam volna, de átkozottat, amit csak fetrengve tud az ember átvészelni, s akkor már derékig átázott volna a cipő... :D :D Hehejjj! Gyerünk, ufozni fel!! :D

Piszke a Birtokról írta...

@Egérke: igazán nem tehetek ki a fejlécbe 'csak saját felelôsségre' felirat :)
@Dominika: ha lett volna 2 mûködô telefon, még videóztam is volna, mi az nekem...
@csibe: még a végén kiderül, hogy ez tradicionális tömegsport :D.
@ingyom bingyom: napi több óra baribámulás csudás stresszoldó ám ;)
@Hobbikertész: rövid ujjú nadrágban nem járhattam volna így :P nincs még kialakult méhtalicskázó öltözetem.
@Mona: ha meglegyint az unatkozás szele, a méhészkedést is fontolóra veszem :) nem mostanában lesz, érzem.
@Gandalf: majd egyszer írok a sima hétköznapokról is, amikor akár összefüggô órák is eltelhetnek balfaszkodás nélkül :D talán télen

Feszter írta...

Na üdv, örülök, hogy néha vendégeskedhetek nálatok virtuálisan, csupa derű az egész :)
(A baribámulást is értem, én most nyuszibámulok itthon.)

Turák Kinga írta...

ezt átküldöm az uramnak! Amúgy kb. én is így jártam, soha nem mérem fel, h milyen cipőbe is menjek, totál kezdő vagyok és nem is olyan egyszerű, mint amilyennek mondják! :)

Névtelen írta...

No akkor én is lemondok a méhészkedésről és nem csak azért mert halálosan vagyok allergiás a mérgükre, hanem mert szeretek aludni.