2006. november 28., kedd

A vízkő makacs dolog

Vagy alattomos? Sose figyelek rendesen a reklámokra.

Az alapvető fókuszálatlan bambuláson túl is van nekem néhány gyermeki tulajdonságom, például remekül rá tudok csodálkozni egyszerű hétköznapi tárgyak részleteire. Így esett, hogy az üres vízforralót forgattam, nézegettem, és örömmel állapítottam meg, hogy milyen nagyon szép fehér fűtőszálai vannak. Tetszett, hogy olyan visszafogottan, egyenletes mattfehér, mintha műanyaggal lenne bevonva. Emberem viszont, aki gyakorta süket, és általában sok mindenre nem is figyel, az észvesztő hülyeségeken azért megakad kicsit, úgyhogy kiszedte a kezemből a dédelgetett tárgyat, belelesett, és kinyilvánította, hogy az biz vízkő, meg emlékszik is rá, hogy ez két hete még fényes krómszínű volt. Megvakargattam hát kicsit a fűtőszálakat, és nohát, neki volt igaza, lett egy fényes folt a szálon, az ujjamon meg egy nagyon fehér, nagyon lemoshatatlan réteg mész. Utánaszámoltam, hogy legfeljebb ha tízszer használtuk eddig, tehát kőkeménnyel vízzel van dolgunk. Ennek pedig a bojler vélhetően nem fog örülni. Elvileg létezik valami szűrőrendszer, és abban a remek helyzetben vagyunk, hogy még vízcsövezés előtt állunk, szóval ha valakinek vannak ezügyben konkrét ismeretei, ne habozzon írni nekem, mielőtt mészbányává válna a vízhálózatunk.

Nincsenek megjegyzések: